dimarts, 19 d’abril del 2016

Treball presentat al XXI CONCURS EL GUST PER LA LECTURA



ESCOLA PIA CALDES DE MONTBUI from Escola Pia 2 on Vimeo.

Aquest curs l'alumnat de 6è A hem treballat el llibre de David Puertas "Em dic Eduard Toldrà". Tot i que és un llibre que a priori pot semblar senzill, a partir d'ell hem treball molts aspectes i creiem que n'hem tret molt de suc.

A continuació un detallem les dades del treball i com l'hem fet.

DADES DEL PROJECTE:

  • NOM DEL CENTRE: Escola Pia de Caldes de Montbui
  • POBLACIÓ: Caldes de Montbui
  • CATEGORIA: B1
  • AUTOR I OBRA TREBALLADA: David Puertas. Em dic Eduard Toldrà. Vilanova I la Geltrú: El Cep i la Nansa, 2013.
  • TÍTOL DEL TREBALL: “Un viatge amb Eduard Toldrà”
  • AUTORS/ES:

Ivan Barjollo Torres, Pol Bermúdez Solerpou, Laia Bernat Vallribera, Aleix Cardona Moragas, Oriol Ciurans Cano, Jordi Galván Cabello, Aleix García Martí, Carles Garrido Biosca, Georgina Guzmán Sánchez, Arnau Girbau Comellas, Claudia Hernández Rodríguez, Joel López Padrós, Laia Martinez Fugardo, Nora Mateu Pérez, Berta Moliner Erro, Jaume Muñoz Fernández, Alex Obradors Pacitto, Marc Pulido Grau, Pol Riu Casals, Iker Salas Gallardo, Mario Sánchez Lozano, Sofia Sanz Díaz, Martina Tatjé Fernández, Clara Yu Valls Masclans, Jan Vargas Amaro, Marina Vilardell  Jiménez.

  • CURS I GRUP: 6è A
  • COORDINADORES: Maria Teresa Àlvarez Jové i Júlia Fandos Berenguer


EXPLICACIÓ DEL PROCÉS:


  • TREBALL PREVI DE CATALÀ:

Lectura del conte en gran grup. L’alumnat pren apunts de la informació rellevant de manera individual. Després, ho posen en comú en grups de tres o quatre i quan han acabat en parelles elaboren un guió per fer el redactat sobre la vida de l’autor.


Es demana tres paràgrafs:


Introducció     à família.

                       à somnis.


Plantejament   à Passos per aconseguir el seu somni.

                        à Trobada amb la Maria.


Desenllaç   à Pau Casals: trobada i opinió.

                   à  Sentiments que experimenta el personatge.


Un cop van decidir quin guió utilitzarien els correctors que eren els mateixos alumnes, van llegir-ho i van distribuir les parts que llegiria cada alumne. Finalment les coordinadores revisen els treballs finals tenint en compte al cohesió, la coherència, el vocabulari, la ortografia, l’estructura i la presentació.

  • TREBALL A AMPLIACIÓ DE LA LLENGUA:

Es van fer dos grups de cinc alumnes que van elaborar el guió final inspirant-se amb tots els guions dels seus companys. Finalment, realitzen una posada en comú per acabar de veure quins arrengaments s’han de fer.



  • TREBALL A VISUAL I PLÀSTICA:

Un cop ja van tenir el guió final , a l’assignatura de plàstica van fer una pluja d’idees sobre com podien dividir el guió i com podien representar cada una. Quan ja van tenir l’Storyboard acabat van fer grups de treball per elaborar les diferents escenes:


  1. Construcció de LEGOS.
  2. Dibuix dels ocells.
  3. Retrat de Pau Casals.
  4. Retrat d’Eduard Toldrà.
  5. Instruments.
  6. L’escena del mapa d’Europa.
  7. Les parts de teatre i posada en escena.


I es va dur a terme la creació de les diferents escenes que va durar 4 sessions. Després es va gravar al llarg d’una setmana i es va fer el muntatge del vídeo.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Rainbow Pinwheel Pointer